Eftermiddagssol

Denna dagen går verkligen vidare!! Våra kroppar har återhämtat sig efter brännskadorna och vi har tillbringat hela dagen på en otroligt fin strand.. Kan inte stava till dens namn, men sanden är vit, och mjukare än bomull , det är så vackert där, havet är otroligt, plus att det är så fina fina träd därvid, som är sådär rödgula som när de börjar bli höst hemma, ni vet en såndär otroligt vacker höstdag? Så fint!
Och i skuggan fick vi massage, av en thaibrud ja anser ja är kompis med ( för vi ler mot varandra hela tiden ) haha!

På andra sidan stranden påväg genom en djungel till en annan strand bor de massa apor, jättemysiga!
Vi hade med oss bananer när vi kom gående, rättsomdeva kom de en apa springandes å tog Tottes banan :)

Önskar ja hade en apa :)

Krabi

Nu har vi vart här i krabi i tre nätter, och som det ser ut nu så åker vi nog vidare till koh lanta i morgon :)
Idag har vi en dag vid poolen , och håller oss i skuggan för det mesta.. Men det är vansinnigt varmt..

Jag älskar vårat hotell, alla är så vänliga och vi känner oss lite som hemma här, och om vi ska ner till stan eller stranden får vi alltid gratis skjuts i en tuktuk ✌

Jag njuter!!!!

Thailand

Detta inlägget är framförallt till Johanna som önskat följa våran lilla resa ;)

Kan börja med att säga att jag är så sjukt imponerad över både mig och Christoffer , vi har verkligen haft några riktigt jobba dagar..
Först kunde vi inte sova natten till tisdag och han va uppe redan runt halv fyra och packade de sista.. Vid 8 åkte bussen till Stockholm och redan efter en timme va ja trött i stjärten..
Efter lite mer än 5 timmar va vi framme på Arlanda, där väntade vi typ 5 timmar på flyget.. Det va en hemsk flygresa då det va trångt och jag blev riktigt dålig ( men han tog hand om mig så bra ) vi landade i Kina på morgonen och åkte där ifrån på kvällen, otroligt sega timmar , sen åkte vi vidare till Phuket och landade mitt i natten.. Då de visar sig att ja bokat hotell för morgondagens natt ( klantärsle) men de löste sig bra :)

Dagen efter tar vi oss ut till ön phiphi, trötta på att bära dessa väskor och hela tiden vara på resande fot, i väntan på att komma till paradiset och få slappna av...tji fick vi, kommer till jordens största skämt, helt ensamma i djungeln typ, med inget fint vatten, hyddan stod på några pinnar och höll på att rasa samman när som helst, toan va katastrof, spolade man rann de ut på golvet!!!!!! Så ni förstår våran känsla!!!?
Vi bestämmer oss för att se va som händer om man går in längre i djungeln, å vi börjar klättra upp för brantaste backen nånsin ( i tofflor) det prasslar bakom löv och rör sig saker överallt, myggen våldtar oss, men vi traskar på , å ja som inte ens har nån kondition!!! Efter ett tag kommer vi fram till ...ingenting!! Det finns inget. Men vi ser havet långt där nere, och ja vägrar gå genom djungeln tillbaka, så vi tänker att vi tar oss ner till vattnet och går tillbaka ( bara de att när vi kommer ner så är det bara sten, överallt, så vi får gå på dom, hala, lösa stenarna, och mörkret börjar falla, och här blir de bäcksvart!! Gissa om ja va både rädd, stressad å nervös?! Helt galet! TILLSLUT såg vi den lilla stranden vi bodde på.. Beställde kvällsmat , och bestämde oss för att aldrig mer åka till phi phi. Sov sämsta natten i mitt liv, och morgonen där på åkte vi till krabi till ett fint hotell..

Här har vi bott två nätter nu och det känns som vi är i himlen jämfört me andra stället, det har regnat lite i två dar! Idag åkte vi till en jättefin strand , alltså huuuur fin som helst, och nu mår vi bra och är brända, mycket brända. Ps. Även stranden i aonang ( där vi bor) är ett skämt!!

Men, i alla dessa motgångar och strider har vi varje dag hållt humöret uppe, inte surat en ända gång , hjälp varandra, brytt oss om varandra, vart starka tillsammans och säkert alla redan växt väldigt mycket ihop. Jag är imponerad över mig själv , och över honom! Han gnäller aldrig, han bär min västa såfort ja inte klarar av det. Han är fantastisk!

Och nu ska vi ut och äta! Hoppas ni har det bra hemma i kylan ;)

Äntligen..

Äntligen är dagen här som jag längtat efter Sålänge :) jag och min bästa vän ska lämna detta otroligt kalla land ett tag.. Efter att vart uppe mitt i natten å yrat runt sitter vi nu på bussen till Arlanda.. Han sover så sött i mitt knä ;)
Jag är ovanligt lugn, har nog inte riktigt fattat än!!
Jag har redan ont i rumpan och har bara åkt en timme.. 4 kvar, å ännu mera timmar på flyget sen, kan inte va hälsosamt för kroppen..
Detta kommer bli min livs bästa resa, det är jag säker på <3

Jag älskar dig.

Idag har varit en bra dag! Jag bara känner så starkt hur mycket jag älskar Christoffer Lindahl , hur bra han får mig att må och hur glad jag blir när jag tittar på honom. folk frågar om vi kommer tröttna på varandra i Thailand i tre veckor..å ja undrar om ja nånsin kommer tröttna på honom. Tre veckor är väl ingenting , om jag får bestämma ska jag leva hela mitt liv med han, vet inte hur många veckor de kommer bli, men fler än tre allafall!
Jag ser så mycket fram emot våran resa, till solen, värmen, maten , allting, men mest ser ja fram emot att få va med han, lära känna honom ännu mer, va med varandra utan en verklighet med jobb , skola, innebandy och kompisar som tar vår tid, bara han och jag <3

Idag va jag på "jobbsamtal" med min chef på Naked juicebar.. Under tiden han satt där å pratade så började ja tänka på va detta jobbet egentligen har gett mig, och ja kom fram till att jag utvecklats en hel del, både inom jobbet och som människa.. Men det allra allra värdefullaste jag fått utav Naked juicebar är min älskade vän Linnea, tack gode Gud att hon började där, och jag fick lära känna henne..

Hon va rätt svår i början, och stängd, framförallt blyg..men tiden gick och vi växte samman allt mer å mer, idag har jag svårt att se hur de skulle vara utan henne. Hon har utvecklats så mycket de senaste året, verkligen växt i mina ögon, och varje dag får hon mig att känna mig som en viktig och värdefull människa. Så Genomsnäll, omtänksam och god. Är så tacksam för våran vänskap!!

Nu ska jag sova, å snart kommer han å lägger sig, jag är lyckligt lottad. Godnatt!

Godmorning sunshine

Känner ni det? Glädjen som tar över kroppen :) härliga känsla. Måndag, ny vecka. Mycket som ska göras.. Min sista vecka här hemma på ett tag. Är inte det helt tokigt, att jag och mitt älskade hjärta åker till solen om 8 dar, som ja längtar!!!

Har haft en bra och mysig helg, det handlar om att försöka se de fina i livet tror jag, även om man går igenom lite jobbiga saker ibland, så får man nog fokusera på det som är bra. Tack till alla som stärker mig och ställer upp och bara finns till! <3

Missat samtal

Jag börjar bli van vid det. Och det är just det som är det sjukaste , att man som bara 22 år ska behöva ha vant sig vid det. Att vakna upp av de missade samtalen, som handlar om liv å död. Och behöva ta in så mycket på så lite tid som möjligt, och sedan agera , på bästa sätt. Utan att bli rädd, eller drabbas av panik. Idag känner jag mer ilska , jag är arg för att jag är van. Arg på att livet är så orättvist. Men vad sjutton hjälper det..